keskiviikko 30. lokakuuta 2013

Järjestelyiden tilannekatsaus - osa 1

Hei kaikki, pahoittelut siitä että blogi on ollut hiljaa melkein kuukauden. Syytän montaa asiaa, joista yhtenä tietysti tämä klassinen "no mutku on töissä kiirettä ja sit graduakin ja silleen", toisena toki vielä klassisempaa "hämmennyin niin paljon edellisen postauksen viesteistä että itsekritiikki nousi taivaisiin", niin joo ja yksi perinteinen on myös "kun näihin häihin on aikaa eikä meillä ole nyt ollut mitään polttavan tärkeää asiaa niin ovat päässeet unohtumaan taustalle.." Saatte itse valita, mikä/mitkä esitetyistä syistä ovat kaikkein uskottavimpia. Sen verran toki vielä totean, että olen ollut hyvin otettu kaikesta palautteesta, jota blogista on jo tullut sekä kommenttikenttiin että tutuilta kasvotusten. Lupaankin olla aktiivisempi jatkossa - juttuaihioita riittää.. :)

Anyway, nyt kun istun Intercityssä matkalla Helsinkiin ja työjuttuja ei enää läppärillä jaksa katsoa ennen määränpäätä, niin ajattelin kirjoittaa päivityksen. Tällä kertaa en vielä kirjoita hahmottelemastani uudesta "oikeasta" aiheesta (sukunimikeissistä siis), vaan päivitän ensimmäistä kertaa meidän järjestelyiden nykytilanteen ja avaan vähän meidän juhlia. Eli mitä on tähän mennessä tehty/suunniteltu ja mitkä ovat seuraavat askeleet?

Hääpäivä ja vihkiminen yms..
Niin, yllätys yllätys hääpäivä on jo päätetty. Tätä ei kuitenkaan tarkemmin julkisteta vielä hetkeen, mutta ymmärrettävästi itse päivämäärän jo tiedämme. Tässä vaiheessa voi vain todeta, että kesällä 2015..
Allekirjoittaneen pakanallisuuden takia menemme ensin siis maistraatissa vihille ja sitten "hääjuhlapäivänä" suoritetaan avioliiton siunaus kirkossa juhlallisuuksien aluksi. Tämä sopii molemmille, olemme aiheesta keskustelleet paljon ja tämä on toimiva yhteisratkaisu. Mitä tulee hääkirkkoon, niin Tampereella voi kirkon varata vasta vuotta ennen, mutta tuo naapurissamme oleva Tuomiokirkko olisi kyllä kaikin puolin loogisin valinta. Ei muuta siis kuin leiriytymään viraston eteen odottamaan ovien aukeamista edellisenä iltana. Tai sit ei.

Hääpaikka
Paikastahan täällä jo onkin erikseen puhuttu, joten ei siitä sen enempää - Kerhola täyttää kaikki kriteerimme, joten paikka on meille täydellinen.

Pitopalvelu
Tämä on ehkä seuraavana listalla - jotenkin vain nyt jäänyt taustalle, mutta pitäisi skarpata. Kerholassa keittiötä ei enää nykyään vuokrata, joten kaikkein helpointa on ottaa tuo paikan oma pitopalvelu (Kaksi kölviä), josta on myös tullut luetuksi paljon positiivista palautetta. Ilmeisesti isot pitopalvelut kykenevät myös pelkällä vesipisteellä touhut hoitamaan, joten pitää niitäkin selvitellä. Tässä kaikki vinkit/apu ovat toivottavia, ollaan niin untuvikkoja tässä touhussa..

Äänentoisto/Dj/juhlat
Meitsin dj-taustan takia meillä on nää touhut aika kuosissa. Mitään bändiä ei tule, vaan otetaan klassisesti allekirjoittaneen vinyylilevarit ja mikseri ja omista kokoelmista levyt (sekä toki kavereiltakin tiettyjä kiekkoja pyydetään mukaan). Olisihan se vähän hassua että soittaa kaikkien kavereiden häissä ja juhlissa levyjä, mutta sitten omissa häissään olisi jokin poikkeava meininki tän suhteen.
Ideana siis on, että laitetaan levarit kiinni ja pyydetään meidän kaveriporukan taitureita kollektiivisesti hoitamaan jengin pomputusta koko ilta ja yö. Toki jossain vaiheessa sekä sulhanen että morsian vetävät myös omat settinsä, koska eihän ne muuten olisi kunnon bileet.. ;) Klassisella ja hyväksi havaitulla kaavalla mennään, eli ensin vanhaa tanssimusiikkia, sitten pikkuhiljaa tyylejä vaihdellen kohti superbileitä. Tiedetään keitä nakitetaan tätä hoitamaan, onneksi tarjontaa riittää kaveripiireissä. Äänentoistot ja valoshowt yms saadaan myös hoidettua, haluan toki megabileet kaikilla herkuilla. Häiden perustavanlaatuisena johtoajatuksena muutenkin on tarjota ikimuistoiset juhlat kaikille tärkeimmille ihmisille ja enemmän (kasari)hittejä kuin koskaan missään.

Kutsut ja muut keissit, kuvaukset jne
Näihinkin löytyy lähipiiristä osaamista, jota aiotaan käyttää sumeilematta hyväksi. Muutenkin tarkoituksena on osallistaa kaikkia läheisiä kavereita yms mahdollisimman paljon mukaan touhuihin, koska sellainen kunnon yhteisöllisyys on tärkeä osa tällaisia projekteja. Toki kuvaus pitää miettiä kunnolla, jotta ketään vierasta ei liikaa nakiteta töihin koko päiväksi..

Puvut ja muut härpäkkeet
Pohdittu, mietitään ja katsotaan. Toki Kesäkuntoon 2015 -projektilla toivottavasti on jotain vaikutusta omaan pukeutumiseeni. Näistä kaikista lisää myöhemmin. :)

Tällaista, siinä siis alustavaa pohdintaa ja tilannepäivitystä, kysymyksiä ja kommentteja otetaan jälleen vastaan! Vannon myös, että seuraava teksti tulee huomattavasti nykyistä tahtia aiemmin - näitä on kuitenkin mukavana vastapainona muulle kirjoitustyölle kiva tehdä. :)

4 kommenttia:

  1. Teillähän on suunnitelmat jo hyvällä mallilla! :) Voin tarjota teille "häälahjana" mahdollisuuden tulla tarkistaa meikäläisen askartelutarvikevaraston, jos löytyy jotain työkalua joita hyödyntää mm. kutsujen ja koristeiden kanssa, ei tarvi lähteä ostamaan. Löytyy myös korttiaskartelukirjoja, joista voi ideoita ammentaa. :)

    VastaaPoista
  2. No tuota, nyt kun tän otit itse puheeksi, niin voisi tämän sinullekin kertoa; me ajateltiin käyttää surutta hyväksi sun kykyjäsi ja taiteellista silmääsi näiden kutsujen ja muiden koristeiden kanssa. Toki näistä vasta sitten myöhemmin kokoonnutaan ja mietitään asiat, mutta vähän noita kutsuja ja muita askartelujuttuja sun päsmäröitäväksi ajateltiin - ideana siis että me hoidetaan aikanaan työvoima paikalle ja sinä olet projektipäällikkönä. :)

    VastaaPoista
  3. Vai askarteluvastaava! Nyt tuli paineita tämän vuoden joulukortteihin. Pitää kokeilla jotain uutta tekniikkaa. :)

    VastaaPoista
  4. Ei paineita, kykysi olet jo todistanut. ;)

    VastaaPoista